divendres, 3 de juny del 2011

¿DEBEMOS ENSEÑAR A NUESTROS JÓVENES A VIVIR DOS VIDAS O UNA?

L’autor de l’article ens qüestiona si els alumne han de viure una o dos vides en relació a les noves tecnologies. Tenir dos vides bé a ser que allunyem els alumnes de l’ús de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC). En canvi, tenir una sola vida dins aquest àmbit, ajudarà als estudiants a convidar-los a utilitzar els recursos TIC amb un sentit responsable. A més, l’escola pot potenciar l’ús no només de manera efectiva i creativa sinó amb criteri selectiu i informatiu.
Per ensenyar aquesta nova realitat, cal incorporar nous instruments i recursos per introduir aquesta línia dins l’escola. L’objectiu no és ensenyar als estudiants a utilitzar les noves tecnologies de manera intel·ligent i productiva, que també, sinó saber-los ubicar en un context més ampli com seria: ajudar a construir comunitat, fer un ús responsable i productiu de les noves tecnologies, etc. Per tant, per poder complir aquest objectiu, s’han d’introduir temes competencials dins el currículum, és a dir, ser conscient dels efectes que es poden presentar, fer-ne un ús responsable de les cerques, millorar la seguretat, conèixer els permisos de les webs, etc.
Per concloure, ús convido a llegir l’article ja que fa una breu visió de com s’han d’incloure les noves tecnologies a la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada